Het dragen van goede bedrijfskleding is erg belangrijk, alleen is het niet altijd duidelijk waarom dit zo is. Uiteraard draagt de juiste kleding bij aan jouw veiligheid, en biedt het bescherming. Er zijn verschillende eisen waar de kleding aan moet voldoen, al is dit per werkomgeving anders. Naast veilige kleding kan het ook zo zijn dat je veiligheidsschoenen aan moet hebben, een veiligheidsbril moet gebruiken of andere beschermingsmiddelen aan dient te hebben.
Naast de verschillende eisen van de bedrijfskleding zijn er ook nog verschillende keurmerken waar rekening mee gehouden moet worden. Werkschoenen moeten bijvoorbeeld altijd aan een bepaald keurmerk voldoen. Denk hierbij aan een stalen neus, garantie tegen stootschade of het hebben van een antislipprofiel.
De juiste uitstraling
Naast dat de kleding dus veilig en beschermend moet zijn, zorgt het dragen van goede bedrijfskleding ook voor de juiste uitstraling. Het oogt professioneel, omdat het laat zien dat je als bedrijf goed hebt nagedacht over de kledingkeuze. Zou iedereen binnen het bedrijf zijn of haar eigen kleding dragen, dan ziet dit er al snel heel rommelig uit, en dat is niet professioneel. Naast de veiligheid is ook de uitstraling belangrijk, maar de kleding moet daarnaast ook nog eens comfortabel zitten.
Ook is het zo dat, wanneer iedereen dezelfde bedrijfskleding draagt, dit zorgt voor gelijkheid. De werknemers hebben het gevoel dat ze één team zijn, dat ze samenwerken en niet afzonderlijk van elkaar.
Bedrijfskleding is herkenbaar
Naamsbekendheid is voor ieder bedrijf belangrijk, want dit zorgt ervoor dat het bedrijf bij meer mensen bekend wordt, waardoor er weer meer werk is. De bedrijfskleding kan hier zeker bij helpen, want deze is altijd voorzien van bedrukking. Door het bedrijfslogo of een slogan op de kleding te laten bedrukken zorg je ervoor dat men de naam van het bedrijf sneller zal onthouden.
Ook is het zo dat bedrijfskleding volledig aftrekbaar is als het aan twee punten voldoet. Zo moet duidelijk zijn dat de kleding alleen voor het werk bedoeld is maar moet het logo ook minimaal 70 vierkante centimeter zijn per kledingstuk.