Wat is CRM? het bedrijfstool om de relaties tussen klanten te beheren. Hoewel, hoe kies je het? Er zijn veel bedrijven met een CRM tool online, te veel om op te noemen. Je bent waarschijnlijk op deze tekst gekomen om te horen wat je nodig hebt. In het kort, het ligt aan wat jij nodig hebt. Wil je snel overzicht? Wil je veel informatie zien of diep erin gaan? Het is belangrijk om te weten wat je nodig hebt, er bestaat geen een CRM dat perfect is voor iedereen. In deze tekst probeer ik je een beetje op weg te zetten.
Hoe beslis je welk systeem het handigst is?
Een CRM systeem helpt met data. Welke data wil je graag zien of gebruiken? Veel CRM systemen online geven je keuzes, maar niet elk systeem geeft evenveel gegevens. Dit is niet om goedkoper te zijn, maar omdat niet elk bedrijf zo veel of zo weinig data nodig heeft. De eerste vraag is dus: Hoeveel data wil je? Tweede vraag kan zijn: Welke data heb je nodig? De derde vraag is wat specifieker, heb je voorkeur aan een bedrijf? Kijk naar top 10 lijsten of zoek op het internet naar je specifieke benodigdheden en zo vind je snel een CRM systeem voor jou.
CRM in het kort
Om te weten wat voor CRM systeem je nodig hebt, is het belangrijk om te weten wat CRM precies is. CRM zoals verteld in de eerste alinea is een tool om de relatie tussen klanten te beheren. Het staat dus ook voor “Customer Relationship Management” dus “Klantenrelatiebeheer” in het Nederlands. CRM heeft 5 kernwaardes, productieconcept, productconcept, verkoopconcept, marketingconcept en maatschappelijke marketingconcept, dit zijn 5 waardes die voor CRM belangrijk zijn. Als je meer informatie wilt hebben leid ik je naar Wikipedia, waar veel informatie goed uitgelegd staat.